Poprvé jsem využil dovoz z Tesca. A vlastně i naposledy. Co mne odradilo?

Dovoz jde plánovat nejdříve na další den, ne na stejný.

Nejméně zásadní důvod, ale můj život se ale netočí kolem toho, že vím, kdy dojdu domů následující den (tím spíše v dalších dnech). Prostě někdy jdu po práci na jedno. Někdy na tři. Někdy se zdržím v práci. Někdy jsem doma brzo. Podle momentální nálady. Život si rozhodně nenechám plánovat potravinami. Tím spíš v době, kdy konkurenční služby doručují do 90 minut.

Změna ceny. Dost podstatná.

Objednával jsem v pondělí s doručením ve středu. Při objednávce mi systém psal upozornění, že cena je orientační. Jako Běžný Franta Uživatel jsem si říkal, že orientační cena znamená, že když chci 156 g salámu, tak se cena upraví podle toho, jestli teta z uzenin trefí 145 g nebo 182 g.

Ale ono ne. Ono to znamená, že cena se přepočítá dle cen platných v den rozvozu. Překvapilo mne, že Tesco (či jeho systém) nezná ceny za dva dny. Ještě bych pochopil, kdybych objednával 3 týdny dopředu. Ale dva dny dopředu musí být veškeré ceny a změny cen známé, minimálně kvůli tisku a distribuci akčních letáků. Takže cena nákupu se oproti původní objednávce zvedla z 358,60 na 572,60. To je zdražení skoro o 60 %!

Nesolidní jednání.

I když stále nedokážu pochopit, proč mi Tesco ve svém e-shopu neukáže ceny platné ke dni doručení (když si v jiném e-shopu objednám boty, tak mi ten e-shop taky nepíše, že se cenu dozvím až při převzetí boží – vsadím se, že v takovém e-shopu by ani manažeři Tesca nenakupovali), tak trochu pochopení bych měl, kdyby mne na to jasně upozornili při předání zboží.

Snaha nebyla, přišel borec, který mi předal předávací protokol s textem: „Děkujeme, že nakupujete s itesco.cz.“ (Není za co, už se to opakovat nebude.) Ani slovo o tom, že objednávka byla navýšena, jak byla navýšena a proč byla navýšena. Ani náznak omluvy. Tesco tuto informaci zamlčuje. Všiml jsem si toho sám kvůli ceně jedné z položek, kterou jsem si náhodou pamatoval. Ani předávající nebyl schopen to vysvětlit.

Jeho kolega mi tvrdil, že musím sledovat ceny v den rozvozu. Ne, nemusím, takový rozvoz prostě nebudu používat, protože na tohle mne má upozornit systém obchodu, nebo mají platit ceny v okamžik objednání (a marketingově úplně nejlepší by bylo, kdyby platila lepší z těch dvou cen). Fakt nenosím v hlavě databanku, abych si pamatoval, za kolik jsem které zboží objednával.

Zdraženou položku jsem proto odmítl převzít. K tomu se velice „profesionálně“ postavil doručovatel, kterého to očividně „potěšilo“ – já chápu, že přepočítávat cenu ho nebaví, ale za technologické panictví jeho zaměstnavatele fakt nemohu. Následně jsem při při kontrole nákupu zjistil, že i další položky měly podstatně vyšší cenu než bylo v původní objednávce.

Závěrem

Celkově je to ze strany Tesca slušný fail, kterým mne parádně odradili od jakéhokoliv nákupu. To totiž není obyčejná chyba, to je několik systémových nesmyslů, které ve finále vedou ke vzniku pocitu, že se mne Tesco snaží jen ojebat. Ve finále to pro Tesco bude drahé, protože marketing, který by mne měl znovu přesvědčit tuhle službu využít, bude stát víc, než Tesco na této ojebávce vydělalo.

A přitom by náprava byla tak jednoduchá.